Manly - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bertus Harberink - WaarBenJij.nu Manly - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bertus Harberink - WaarBenJij.nu

Manly

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

31 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hallo.
Na een korte nachtrust,moet nog wennen aan de tijd van na naar bed gaan en weer opstaan,Donderdag avond om 21.00 in bed en om 04.00 weer wakker en om 06;30 opgestaan en douchen,daarna ontbijt om 07;00.Helaas, geen kaas en vleeswaren,alleen zoet spul,daarom had ik al een pakje kaasplakken gekocht. H&M waren ook vroeg aan tafel.
Op vridag zijn we vroeg met de trein naar Circular Bay vertrokken om met de ferry naar Manly te varen.
Daar aangekomen even naar de beach gelopen waar het zeer warm was en het strand bijna leeg.WE hebben er ca 1 uur gezeten en hebben toen maar een wandeling door de hoofdstraat gemaakt en bij een restaurant een kleine lunch genomen.Als drank bestelde ik een koud biertje en ik vroeg naar australisch bier en werd er een Becks op tafel gezet en mijn opmerking: this is german beer,zei de blonde serveerster zeer beslist:Becks is aussie beer.Heb toen maar de fled gepakt en haar op het etiket gewezen: Imported from Germany browed in Bremen.Ze was hoog verbaasd en kreeg een kleurtje,bij haar blonde haar.
Na de shops allemaal te hebben gezien,Hedwig mag graag in winkels gaan,besloten we om de bus te pakken naar North Head waar een fort is met een memorial walk die door de buschauffeur aanbevolen werd,dus gaan wandelen en inderdaad was het een mooie wandeling en had je bij het fort een schitterend uitkijkpunt naar Sydney werkelijk wonderschoon.Helaas toen we weer retour naar Manly wilden,bleek er pas weer een bus om 16;15 te komen en besloten we te gaan wandelen naar een andere bushalte ca 2 km verder.We waren ca 400 meter onderweg toen er een Toyota Prado stopte met een echtpaar van mijn leeftijd die ons een lift aanboden naar Manly haven,ze woonden zelf ook in Manly.Aan de praat geraakt,we komen van Nederland,bleek dat zij in Juni dit jaar een 4 weken tour gingen maken naar Europa(Parijs-Berlin-en AMsterdam.Dus werd het een aangenaam gesprek over Australia en Nederland. We werden direkt bij de ferry afgezet en na een drankje zijn we weer naar Sydney gevaren. Dit keer met Hedwig naar Victoria Building en ze was echt verbaasd over de winkels en het interieur van QVB met de wereldklok.Mel houdt niet zo van winkelen en nadat Hedwig was uigewinkeld zijn nog even in de Apple Store geweest waar I-pods en I-pads werkelijk goedkoper zijn dan in Nederladnd bv I-pod touch 16 GB voor AUD$ 249 = 166 Euro.Dus Ruben zeg het maar dan koopt Opa deze voor jpuw mits je al voldoende gespaard hebt. Ik hoor het wel.
Toen zijn we gaan zoeken naar de Mono Rail,maar helaas is deze in 2012 opgeruimd omdat er te veel geld nodig was voor reparatie en te weinig klanten.Wij hebben nog wel een ritje gedaan met de light rail,naar Darling HArbour,Bekaf besloten we om in de food court te gaan eten en daarna naar het hotel een beetje opfrissen en toen eindelijk Betsie aan de Skype gekregen,werd een aangenaam gesprek en moeten we ook eens met John-Herma-Ruben en Sander gaan doen.Kan vandaag nog om 20-21 uur onze tijd want morgen ben ik weg naar Lidy Harberink in Queensland en zij heeft geen pc.Ik ga nu alleen naar de city want H&M zijn per trein naar de Blue Mountains en Katoomba en komen laat terug.Tot morgen?
Info: Met de multi pas van Sydney transport hebben we voor 23$ de hele dag gereisd met trein,bus en ferry.groetjes

• 01 Februari 2014 - 04:22

Hans Bootsma:

Hi Bertus.
    Thanks for the update it looks like that you are having a good time. The walk that you did yesterday is really a nice walk. We have been there a few times. You should have a nice time in the blue mountains today but it could be a little warm.
    On a sadder note Harry is in hospital at the moment it appears that the had a small stroke yesterday. I will keep you informed on his progress.
    If you want Australian beer, there are several brands that you can buy there is Fosters, Cascade premium. four ex and it identified by XXXX, Tooths which in fact is fosters and West End. Victoria Bitter is another one. Ask for draught which is from the tap and is the best.
    Bertus I don't know if you know, but when you go to the airport tomorrow you have to leave from the Domestic terminal which is on the other side of the airfield where you arrived on Wednesday. Just check on your ticket which domestic terminal that Jet star is leaving from. Can you please email me your jetstar flight number so that I can track it next Monday.
    Till the next time enjoy yourself and safe travels.
    Groetjes Hans

• 01 Februari 2014 - 19:01

Miranda Bijlsma ( Vriendin Van Herma):

Hallo Bertus,
    Wat fijn dat we op deze manier mee kunnen genieten van je reis door Australië. Zo te lezen vermaak je je prima. Wij wensen je een hele fijne vakantie met mooie avonturen! Groeten van Miranda (vriendin van Herma), Marcel, Mirthe en Lars.

• 02 Februari 2014 - 11:12

Hans Bootsma:

Hi Bertus
    Just to update you on Harrys condition, I spoke to Christine tonight and unfortunately Harry's condition is not that straight forward and he will not be able to take you on the trip in the camper van as in all likelihood He will still be in Hospital. Can you please ring me or Marcella as to what you want to do. my number is 0246257108 and Marcella's number is 0295217552.
    groetjes Hans

• 06 Februari 2014 - 10:35

Ria:

Hallo bofkonten,hier een berichtje uit lemselo ,alles gelezen en veel plezier en met mij ria gaat het goied