verder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bertus Harberink - WaarBenJij.nu verder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bertus Harberink - WaarBenJij.nu

verder

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

05 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hallo.Een paar dagen van de radar geweest omdat ik op zaterdag j.l. geen tijd heb gehad.
Op zaterdag zijn H&M per trein naar de Blue Mountains gegaan en ik heb een dagje Sydney gedaan.Per trein naar central en toen te voet naar The Great Southern Hotel (in 2001 ons hotel) en toen de hele George Street gelopen tot aan Twon Hall.Heb hier in de Apple Store een mini Ipad gekocht omdat deze beduidend goedkoper zijn dan in Nederland* bijna 70 euro) en informatie gevraagd voor de Ipod voor Ruben.Ook deze is $240,00 en dus in Euro 166,00 circa.Ruben wil hem graag,dus van zijn spaargeld koop ik hem wel.
De rest van de middag aan Circulair Bay gelopen,veel toeristen van een groot cruise schip dat was aangekomen.Verder naar The Rocks,het oudste gedeelte van Sydney met veel restaurants en op zaterdag een markt met veel buitenlandse eetkraampjes(turks,duits,grieks ,italie enz).Heb even in de duitse kroeg een echte Loewenbrau halve liter bier genomen en daarbij een braadworst(lekker). Warme maaltijd bij Indian restaurant in de food court voor 14 dollars, Terug naar het hotel en de koffers ingepakt voor de vlucht naar de Gold Coast op maandag.In de avonf afscheid van H&M die op zondag naar Nieuw Zealand vliegen.
Maandag: Vlucht naar de Gold Coast ca 90 minuten en op het vliegveld na 58 jaar Lidy Harberink ontmoet,we zijn met haar auto naar huis gereden,ca 40 km, en daar een lekker koud Becks biertje gedronken.
Ze heeft een huisje op een soort resort,meest oude mensen,en ik heb een lekker bed in de kleine kamer.De andere dag na het ontbijt naar de kust gereden en daar een lange wandeling gemaakt ,hierna was ik wel moe van de vlucht en de jetlag dus vroeg in bed.
Dinsdag zijn we naar Surfers Paradise reden en daar een wandeling gemaakt,het is werkelijk onvoorstelbaar hoe dit stadje is vol gebouwd met restaurants,hotels en fast food restaurants,alles is hier aanwezig van McDonald,KFC,Hungry Jack,Rooster enz. Wij hebben gekozen voor een cruise op een kleine boot over de rivier die dwars door SP loopt ca 2uur tochtje kost 20 dollar en incl een klein biertje en broodje braadworst zoveel je wilt.Ik had er eerst 2 genomen,maar aan het einde van de rit bleven er zoveel over,nam ik er nog maar 2 spaart weer een avond eten.
Het weet: elke dag warm,blue sky en soms in de ochtend een beetje regen.Ook voor de rest van de week mooi weer.
Vanavond gaan we naar een diner show, de show gaat over de outback story ,ik weet niet wat het is,en eten is inclusief,ook dat wordt een verrassing.Vertel ik overmorgen wel.Morgen avond. gaan we met de dochter van Lidy naar een schnitzel tent.Morgenvroeg waarschijnlijk naar Brisbane per trein,hangt van het weer af.Allemaal tot ziens,Groeten van mij.
Bertus
Tot dan

• 05 Februari 2014 - 04:25

Hans Bootsma:

Hi Bertus.
    It is good to see that you are enjoying yourself safe travels and I will see you next week.
    Hans

• 07 Februari 2014 - 10:01

Alied En Herman:

Dag Bertus,

Kennis genomen van jouw intensieve bezigheden en we vinden je toch maar een bofkont. Intussen hebben we van Betsie gehoord dat er problemen zijn gerezen met en bij een familielid en dat gemaakte plannen daardoor zodanig worden verstoord dat je eerder zou moeten terugkeren. Jammer, jammer!!
    Na alle voorbereidingen zou dat toch wel heel jammer zijn. Wij hopen voor jou dat je het toch nog kunt rekken.