Leumeah - Reisverslag uit Leumeah, Australië van Bertus Harberink - WaarBenJij.nu Leumeah - Reisverslag uit Leumeah, Australië van Bertus Harberink - WaarBenJij.nu

Leumeah

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

12 Februari 2014 | Australië, Leumeah

Dinsdag .
HAns heeft mij al vroeg opgehaald van het Sydney Airport Hotel en naar zijn huis gereden in Leumeah.Nadat ik mij had geinstalleerd op de logeerkamer en we een lunch hadden gebruikt,zijn we naar het ziekenhuis in Bowrall gereden om Harry te bezoeken. met hem zou ik nog een week met zijn camper een tour door Nsw hebben gemaakt,maar helaas heeft hij een tia gehad tijdens zijn grote hobby namelijk wielrennen en in het ziekenhuis gekomen.Volgens Hans was hij al tamelijk opgeknapt en kon ik goed met hem praten. Harry maakte nog een mooie opmerking"Bertus als je over 6 weken terug komt gaan we alsnog de tour doen"hier moest ik natuurlijk hartelijk om lachen,want om na 6 weken terug te keren naar Australie zie ik niet zitten en het was ook als grap gezegd.Ik hoop dat hij spoedig weer de oude is en weer kan wielrennen en hardlopen en zijn bezoek aan Oldenzaal in September door kan gaan. Na het bezoek zijn Hans,Kay en ik via kleinere binnenwegen terug naar Leumeah gereden.Onderweg kom je door kleinere dorpen veelal in engelse stijl gebouwd omdat de eerste emigranten in 1800 uit engeland kwamen .De avond thuis met tv kijken doorgebracht en op de tv zijn alle bekende formats aanwezig zoals The Voice,Xfactor,Farmer looks for a wife,You can dance enz.Helaas bracht de sportzender Fox geen schaatsen,hebben de aussies geen interesse in.
Op woensdagmorgen vroeg vertrokken voor een rit naar de Wombeyan Caves, ca 100 km rijden waarvan de laatste 22 km bergop via een onverharde weg,zeer smal en bij tegenliggers beetje gevaarlijk omdat er bijna geen vangrail aanwezig was en je langs diepe hellingen reed maar het was Australie in optima forma. Onderweg enkele kangeroo's gezien die snel weghoppen als ze een auto horen,verder hier en daar een boerderij.Op de top een groot grasveld waar je de auto kon parkeren en ook was er een camping met slechts enkele tenten want met een camper of caravan lijkt het bijna onmogelijk hier te komen. Nadat we de auto hadden geparkeerd en de daar aanwezige BBQ hadden aangestoken,kost een dollar voor 2 uren ,onze koffie hadden gezet,zagen we enkele kangeroo's onder bomen liggen,het was zeer warm en zij luieren tot de schemer valt en dan pas worden ze aktief met grazen.Toen we onze wortsjes bijna klaar hadden kwam er een grote GOANNA uit de creek gekropen en begon rond onze BBQ te wandelen.Hans begon hem met een stok te slaan maar hij liet zich niet wegjagen,de reuk van vlees trok hem aan en toen hij ook nog onze kant op kwam,ben ik in de auto gaan zitten.Als je wilt zien hoe groot dit beest is,kijk dan op Google.com en tik GOANNA in en je ziet hem in volle glorie.Eindelijk lukte het Hans om het dier afteleiden en konden we snel onze worstjes pakken en aan een verder gelegen picknick tafel konsumeren met een bak koffie.Daarna zijn we de grotten ingelopen.vergelijkbaar met die in Oostenrijk en Slovenie(postonja).Na een kleine wandeling,we hebben niet de hele rit gedaan,zijn we via een andere weg,wel gedeeltelijk verhard maar 50 km om,terug gereden naar huis.Al met al een mooi stukje van Nsw gezien dat je als toerist waarschijnlijk niet had gezien omdat er niet veel aandacht van touroperators is vanwege de smalle en onverharde weg.
In de avond nogmaals TV kijken met Olympia,maar weer geen schaatsen.
Donderdag morgen vroeg uit bed,het is toch te warm om te blijven liggen,en heeft Hans mij naar zijn zus in Woronora, ca 1 uur rijden,gebracht waar ik tot vrijdag avond zal blijven .Op vrijdag avond heb ik mijn terugvlucht geboekt omdat mijn tour met Harry wegens zijn ziekte niet door kon gaan.
groetjes en tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Leumeah

Mijn eerste reis

Australie

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

thuis

14 Februari 2014

Woronora

12 Februari 2014

Leumeah

09 Februari 2014

Helensvale

08 Februari 2014

Queensland
Bertus

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 4839

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 28 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: