Queensland - Reisverslag uit Helensvale, Australië van Bertus Harberink - WaarBenJij.nu Queensland - Reisverslag uit Helensvale, Australië van Bertus Harberink - WaarBenJij.nu

Queensland

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

08 Februari 2014 | Australië, Helensvale

Hallo.
Ben weer even bereikbaar op de pc in de bieb.
Ik was nog vergeten,dat we tijdens de cruise in Surfers Paradise,ook de duurste wijk hebben doorvaren en villa's vanaf 2 millioen dollar tot 10 .Een daarvan is van Mick Doohand,oud wereldkampioen motorrijden. Zijn stulpje is geschat op meer dan 10 mill.met een enorm jacht voor de deur,palmbomen in de tuin enz.verder staan er alleen maar big houses.
Op woensdag zijn we naar Southport geweest,dit is een oud stadje dat nu geheel wordt gerenoveerd voor de Common Welth Spelen van 2018 ,nieuwe hotels zwembaden en sportaccomodaties plus een light rail baan van Brisbane naar airport Gold Coast(70 km) .Verder is langs de kust een nieuw park aangelegd voor de bewoners met gratis BBQ ,wandelpaden,fietspaden,skateboard paden en douches en dat alles "for free".Het is makkelijk om hier te BBQen neem wat vlees mee,drank en wortsjes en je hebt een heerlijke dag aan het strand.Mensen leven hier veel buiten en zijn allemaal luchtig gekleed de jonge meisjes met bijna niets aan,jongens in shorst,gympen en t shirts. Oude mensen iets decenter gekleed en te dikke mensen zijn niet om aan te kijken als ze te strakke kleding dragen.
Woensdag avond naar de Australian Outback Spectecltular geweest. In een grote hal,zoals de Gelredome.Bij binnenkomst,eeerst betalen,krijg je een australische hoed opgeplant,dan kun je op de foto met honden of paarden.In de arena zit je op een gereserveerde stoel met een tafeltje voor je,reeds gedekt met mes,vork en lepel,een bierglas of wijnglas.En dan begint de show met veel country muziek,en op de zijwand een film over de outback vanuit een heleicopter gemaakt,lijkt net alsof je zelf vliegt.Er wordt in 150 minuten de hele ontwikkeling van de outback getoond op de video wand en tegelijkertijd in de arena cowboys en girls,oude antieke koetsen,auto's zodat je de hele historie ziet.Verder worden er met honden en paarden schapen bij elkaar gedreven,ook met runderen.Ik vond het fantastisch zo goed werd dit spektakel opgevoerd.
Tijdens deze show wordt er een voorgerecht,warme maaltijd en dessert geserveerd en komt de bierman/wijnvrouw geregeld nieuw inschenken en ben je na afloop behoorlijk vol vanhet eten,grote steak en de drank .Na afloop nog even in shops wezen kijken,maar de souvenirs laten liggen.
Donderdag per trein naar Brisbane,met de auto veel te moeilijk i.v.m. parkeren. Eerst naar Emirates geweest en de vlucht naar Amsterdam laten wijzigen,ging heel gemakkelijk na betaling van ca 200 euro.
Toen naar de Apple Store en daar een Ipod gekocht,ja Ruben ik heb hem,en omdat de shop pas geopend was,kreeg ik ook nog extra korting.
In Brisbane center gewandeld,Queen Shopping Mall en afsluitend op de rivier een tochtje gemaakt met de stads ferry(hop on hop off) ook nog even op Southbank geweest,een strand midden in de ciry,zoals in 2001.
Leuke dag met een eten in de Tavern in Helensvale.Schnitzel met italiaanse saus,frites en salade voor 14 dollar.Hebben we gedaan met Lidy ,haar dochter en haar vriend.Afsluitend was hersengymnastiek met vragen over film/tv sterren maar ook algemene vragen,leuke idee voor een donderdagavond uitje.
Vrijdag een tour met de bus langs de kust gedaan tot aan Surfers Paradise en nu helemaal langs Paradise strand gewandeld.Hier zie je dus de boys met six pack,meiden met alles strak in de bikini en heeeeeeel veel backpackers en niet vergeten de Chinezen,die met vliegtuigen vol dagelijks aan komen,het is nieuw jaar vakantie in China.
Nu Surfers Paradise wel gezien,in 2001 zijn we er veel tekort geweest,was toen geloof ik een paar uurtjes korte stop met de camper.
Nu op ztaerdag een vrije dag in Helensvale,want Lidy moet koken en hapjes maken voor een party vanavond want een gezin uit Pakistan die Lidy goed kent,gaan volgende week verhuizen naar Melbourne omdat de man werkeloos is geworden en nu in Melbourne als taxi driver aan de slag kan.
Morgen gaan we naar de club van Lidy,hier is iedereen wel lid van een club,sport is heel belangrijk in Australie en Lidy speelt Ball op gras.Ik weet niet wat dit is,maar dat zien we dan wel.
De groeten en tot maandag als ik weer in Sydney ben en kan ik ook weer op face time met de familie.Met mij gaat alles goed,geen klachten.Het weer is uitstekend,steeds rond de 30 graden ,in de nacht ook wel warm hoor.Gelukkig niet zo wamr als in zuiden(Melbourne en Adelaide boven de 40)
Ik bel John wel hoe laat ik de Ipad aan heb in Sydney.
Fijn weekened en tot dan.

• 08 Februari 2014 - 10:34

Hans Bootsma:

See you on Tuesday

• 08 Februari 2014 - 11:22

John Harberink :

Ruben springt een gat in de lucht en kan niet wachten op z'n I-Pod!!
    Hij vindt het zielig dat je eerder terug moet komen en dat Harry zo ziek is, maar is wel blij dat ie nu eerder z'n i-Pod heeft!!!!!
    Hier is het nog steeds warm; 11+. Verder gaat het z'n gangetje.
    Spijtig voor Harry dat hij zo ziek is; hopelijk heeft hij een voorspoedig herstel. Daardoor ook jammer dat jij je reis moet inkorten.
    Nog veel plezier gewenst en tot volgende week.
    P.S.: moeten we voor jou en mam nog een weekje bij ons in de sneeuw plannen??

• 09 Februari 2014 - 07:31

Alied En Herman Beverrs:

Dag Bertus,
    Toch wel een teleurstelling dat je - door nare omstandigheden - eerder naar huis komt. Geniet er van zo lang het nog kan.
    Jouw mail druk ik af om later - met vergrootglas - te lezen.
    Groetjes van ons en geniet er nog even van.

Alied en Herman